aneb Co by měl vědět člověk, hledající webdesignera.
Jak jsem nastínil v předchozím článku, reference jsou to první, čeho se můžete chytit. Je dobré si reference ověřit - pokud není na referovaných webech na tvůrce odkaz, vzneste dotaz mailem, či telefonicky.
Neboli kdy to bude? Pokud vám někdo slíbí kompletní nový web za týden, tak ho buď za týden nedodá, nebo ho odflákne. Čest výjimkám.
Požadujte Google Analytics, nebo srovnatelnou službu pro kvalitní statistiku vašeho webu. Tahle služba je zdarma, její implemetace a nastavení reportů zabere maximálně hodinu času. Pro eshop, kde je potřeba nastavit víc věcí, bude ta doba delší. Ale pokud narazíte na dodavatele, který bude chtít za statistiky několik tisíc, pošlete ho do křemíkového pekla.
Dohodněte se, jestli budete potřebovat po vytvoření webu následnou péči a jakou. Možnost spravovat obsah často nestačí. Je potřeba myslet třeba na aktualizace onoho redakčního systému, zálohování obsahu, malé, ale pro laika často složité změny (např. v navigaci, v mailových adresách atd.). Já samozřejmě doporučuji, aby web správcoval jeho autor, protože ho dobře zná, má svůj zaběhlý systém práce a nemusí nic vysvětlovat jinému správci, natož sekretářce.
Jak vybrat správnou doménu?
Jak vybrat dodavatele pro svůj web?
© Jan Chlubný